Na Jubileuszowym Posiedzeniu Senat i Konwent podjęły kilka uchwał uroczystych, m.in. w sprawie 20. rocznicy powołania uczelni, przyznania tytułów profesorów honorowych WSIiZ i medali osobom zasłużonym dla uczelni. Na uroczystości zawitali również przedstawiciel pierwszego rocznika absolwentów WSIiZ. Rzeczywistość uczelnianą sprzed 20 lat można poznać nie tylko z jego opowieści, ale też na wernisażu wystawy jubileuszowej „20 lat WSIiZ – Wystawa fotografii ze zbiorów WSIiZ”.
W ciągu dwóch dekad działalności WSIiZ stworzyła bogatą sieć współpracy z wieloma wiodącymi ośrodkami naukowymi oraz przedsiębiorstwami, nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami. W efekcie tych działań WSIiZ od lat zajmuje miejsce w czołówce polskich uczelni w zakresie dywersyfikacji źródeł przychodów. Warto podkreślić, iż obecnie już ponad 60% przychodów uczelni stanowią przychody z działalności pozadydaktycznej. Z jednej strony daje to stabilność, a z drugiej ogromne doświadczenie we współpracy ze sferą gospodarczą i społeczną, co jest konieczne, żeby praktycznie i efektywnie kształcić teraz i w przyszłości.
8 marca 1996 roku Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie uzyskała zgodę na kształcenie w systemie wyższych studiów zawodowych na kierunkach Informatyka i Ekonometria oraz Ekonomia, a 21 grudnia tego roku - także na kierunku Administracja. Stworzenie i rozwijanie nowej uczelni było ogromnym wyzwaniem dla Założyciela Uczelni – Stowarzyszenia Promocji i Przedsiębiorczości, a szczególnie dla głównego twórcy Uczelni, obecnego Rektora WSIiZ, prof. nadzw. dr hab. inż. Tadeusza Pomianka i nowo powołanych Władz WSIiZ. Założyciel Uczelni przekazał szkole prawie 2000 m2 dobrze wyposażonej powierzchni dydaktycznej. Warto również podkreślić, że SPP odegrało ważną rolę w budowaniu zaplecza kadrowego WSIiZ, bowiem osoby współpracujące ze Stowarzyszeniem w ramach wielu projektów międzynarodowych weszły w skład podstawowej kadry nauczycielskiej i administracyjnej. Dodatkowo Uczelnia wydzierżawiła 1000 m2 powierzchni dydaktycznej. Na początku znaczne środki musiały być przeznaczone na zakup brakującego sprzętu - głównie komputerów – oraz wyposażenie sal wykładowych i ćwiczeniowych. Zajęto się przebudową adaptacyjną wnętrza budynku. Pracami projektowymi, zagospodarowaniem przestrzennym, a także nadzorem nad realizacją kolejnych etapów rozbudowy infrastruktury Uczelni zajęła się Pani Urszula Pomianek. W wyniku tych prac powstały dwie aule na 120 i 200 osób, 6 laboratoriów językowych i 6 pracowni komputerowych, wyposażonych w 90 komputerów, w tym 40 multimedialnych. Ale to wszystko było mało. Władze WSIiZ wystąpiły z wnioskiem do Wojewody Rzeszowskiego, o wykupienie starego budynku ETOB-u wraz z 70-arową działką.
Utworzono jeden wydział Informatyczno-Ekonomiczny, prowadzący zajęcia w trybie dziennym i zaocznym. Kadrę WSIiZ stanowiło 110 nauczycieli akademickich z Warszawy, Krakowa, Lublina i Rzeszowa oraz 37 lektorów języków angielskiego i niemieckiego. Pierwsza rekrutacja była wyjątkowo udana: z 3200 kandydatów na I rok przyjęto ponad 2500 studentów, większość z południowo-wschodniej polski.
W pierwszym etapie rozwoju Uczelni struktura WSIiZ zorganizowana została na wzór anglosaski. Główny pomysłodawca Uczelni – prof. nadzw. dr hab. inż. Tadeusz Pomianek, powierzył pełnienie funkcji Rektora prof. dr. hab. inż. Stanisławowi Pszczyńskiemu. Sam zaś objął funkcję Kanclerza Uczelni.
I tak się zaczęło.
PIERWSZE STYPENDIA FUNDOWANE PRZEZ WSIiZ
W marcu 1997 roku Władze Uczelni wręczyły pierwsze stypendia w postaci zwolnienia z opłat czesnego studentom, którzy w I semestrze osiągnęli najlepsze wyniki w nauce.
UTWORZENIE WYDAWNICTWA
Decyzją Władz Uczelni w marcu 1997 roku zostało utworzone Wydawnictwo. Jego zadaniem było publikowanie w Zeszytach Naukowych artykułów naukowych i wyników prac badawczych kadry naukowo-dydaktycznej WSIiZ, wydawanie podręczników oraz skryptów dla studentów.
AZS W WSIiZ
Przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie powołany został Klub Uczelniany AZS. W ramach Klubu powstały sekcje: piłki nożnej, piłki siatkowej, judo i żeglarska.
WŁASNA SIEDZIBA
W dniu 12 sierpnia 1997 r. decyzją Władz Województwa Rzeszowskiego – Kazimierza Surowca oraz Zdzisława Siewierskiego – stary budynek ETOB-u wraz z 70-arową działką został wykupiony przez WSIiZ. Tym samym Uczelnia zyskała własną siedzibę zlokalizowaną przy ul. Sucharskiego 2. W celu poprawy właściwego funkcjonowania Uczelni rozpoczęto szereg inwestycji m.in. przeprowadzono przebudowę i modernizację sal dydaktycznych. Ponadto, w czasie wakacji dobudowano drugie piętro, zwiększając powierzchnię użytkową Uczelni do 4700 m2.
POWOŁANIE UCZELNI „CÓRKI”
Dzięki wysiłkowi Władz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Stowarzyszenia Promocji Przedsiębiorczości i Centrum Wspierania Biznesu została powołana Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu. Uczelnia uzyskała uprawnienia do prowadzenia wyższych studiów zawodowych na kierunku: Ekonomia, Administracja oraz Informatyka i Ekonometria. Studenci uczący się w WSIiZ, a pochodzący z województwa zamojskiego, mieli możliwość kontynuacji studiów w WSZiA.
ZMIANA STRUKTURY WYDZIAŁOWEJ
Funkcjonujący w strukturze organizacyjnej Wydział Informatyczno-Ekonomiczny podzielony został na dwa Wydziały: Ekonomiczny i Administracyjno-Informatyczny.
PODPISANIE UMOWY Z MUCIA GLOBAL EDUCATION GROUP
W lutym 1998 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie podpisała umowę członkowską z MUCIA Global Education Group, organizacją utworzoną przez konsorcjum dziesięciu największych uniwersytetów (tzw. „Big Ten”) położonych na środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych.
PODPISANIE UMOWY Z UNIVERSITY OF TOLEDO
Zawarta umowa o współpracy dotyczyła zasad wymiany pracowników dydaktycznych, studentów oraz informacji międzybibliotecznej. Dzięki porozumieniom zawartym z College of Business Administration Uniwersytetu w Toledo rozpoczęte zostały prace nad utworzeniem programu studiów umożliwiających zdobycie stopnia MBA w WSIiZ w Rzeszowie.
CERTYFIKATY JĘZYKOWE
Studium Języków Obcych WSIiZ wraz z przedstawicielami International Certificate Confference po raz pierwszy, w kwietniu 1998 r., przeprowadziło samodzielne międzynarodowe egzaminy z języków obcych: Certificate in English Stage Two i Zertifikat Deutsch als Fremdspache. Ponadto, jesienią Studium uzyskało akredytację Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu (London Chember of Commerce and Industry) na organizację i samodzielne przeprowadzanie w siedzibę Uczelni branżowych egzaminów z języka angielskiego.
POWOŁANIE CHÓRU
Z inicjatywy Kanclerza WSIiZ, w lutym 1999 roku powstał Chór Uczelniany WSIiZ. Dyrektorem został mgr Józef Barlik – Prezes Oddziału Rzeszowskiego Polskiego Związku Chórów i Orkiestr, wieloletni dyrygent chóru ,,Cantus”, odznaczony wieloma nagrodami i wyróżnieniami na Festiwalach Ogólnopolskich i Regionalnych.
PODPISANIE POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACĘ Z PURDUE UNIVERSITY
W maju 1999 roku Uczelnia gościła przedstawicieli Władz Purdue University (USA). Wizyta stała się początkiem współpracy nad tworzeniem wspólnych programów z zakresu turystyki i informatyki. Dalsze rozmowy i ustalenia zostały przeprowadzone końcem października 1999 roku, w czasie których odbyło się kolejne spotkanie z odwiedzającymi WSIiZ reprezentantami Purdue Univeristy. W trakcie spotkania zapadły decyzje co do zakresu przyszłej współpracy i sposobu jej realizacji. W lutym 2000r. podczas pobytu delegacji WSIiZ w USA została podpisana wieloletnia umowa o współpracy z Purdue University.
PIERWSZA GRADUACJA
Szczególnie uroczysty charakter miała pierwsza Graduacja w historii Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. W dniu 25 września 1999 r. dyplomy ukończenia studiów otrzymało ponad 1000 absolwentów Ekonomii oraz Informatyki i Ekonometrii.
PRZYSTĄPIENIE DO EUROPEJSKIEJ FEDERACJI SZKÓŁ (FEDE)
W październiku 1999 roku WSIiZ przystąpiła do Europejskiej Federacji Szkół (FEDE), organizacji pozarządowej UNESCO. Podstawowe cele Federacji to współpraca w budowaniu nowej Europy w zakresie edukacji i kultury oraz ochrona wolności nauczania, szczególnie w szkolnictwie niepaństwowym. WSIiZ była trzecią uczelnią w kraju, która zyskała przynależność do FEDE.
ROZBUDOWA BAZY DYDAKTYCZNEJ
W drodze przetargu została zakupiona przez WSIiZ 13-hektarowa działka w Kielnarowej koło Rzeszowa z przeznaczeniem na budowę obiektów dydaktycznych. Rozpoczęte zostały również prace ziemne mające na celu utwardzenie tarasów dla boisk i dojazdów. Podjęto również decyzje o budowie budynku o łącznej powierzchni 1500 m2 , z przeznaczeniem na sale wykładowe, ćwiczeniowe i laboratoryjne.
NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY Z CISCO
15 lipca 2000 r. Uczelnia podpisała umowę z CISCO Systems. W siedzibie WSIiZ powstała pierwsza na Podkarpaciu Akademia Regionalna CISCO, posiadająca uprawnienia do zakładania Akademii Lokalnych. W wyniku prowadzonych działań w roku akademickim 2000/2001 Akademia Regionalna Cisco działająca w WSIiZ stała się drugą co do wielkości Akademią Cisco w Europie.
WSIiZ CZŁONKIEM KONFEDERACJI LEWIATAN
Od 2000 roku WSIiZ jest członkiem Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Edukacji, wchodzącego w skład Konfederacji Lewiatan. Związek skupia m.in. czołowe niepubliczne szkoły wyższe, zabiega o równe traktowanie publicznego i niepublicznego sektora oświaty i szkolnictwa wyższego.
POWOŁANIE DUSZPASTERSTWA AKADEMICKIEGO PRZY WSIiZ
Duszpasterstwo Akademickie przy WSIiZ w Rzeszowie powstało 1 stycznia 2000 roku na mocy dekretu ks. bpa Kazimierza Górnego, Ordynariusza diecezji rzeszowskiej, wydanego na prośbę Władz Uczelni. Duszpasterstwo objęło opieką duchową środowisko akademickie Uczelni, a także uczniów Gimnazjum i Liceum Stowarzyszenia Promocji Przedsiębiorczości.
NAGRODA DLA ZAŁOŻYCIELA WSIiZ
W listopadzie 2000 roku Założyciel Uczelni – Stowarzyszenie Promocji Przedsiębiorczości (SPP) – otrzymał I nagrodę w ogólnopolskim konkursie PRO PUBLICO BONO za stworzenie unikatowego funduszu stypendialnego oraz za działalność na rzecz regionu i środowiska. Konkurs organizowanypod patronatem Prezesa Rady Ministrów RP.
POWOŁANIE CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH WSIiZ
5 października 2000 roku Zarządzeniem Rektora i Kanclerza powołane zostało do życia Centrum Studiów Podyplomowych WSIiZ.
WSIiZ ROZSZERZA OFERTĘ CERTYFIKATÓW INFORMATYCZNYCH
WSIiZ jako pierwsza w Polsce rozpoczęła wydawanie Europejskiego Komputerowego Prawa Jazdy (ECDL) – dokumentu uznawanego w całej Unii Europejskiej i USA. Uczelnia została także zaakceptowana jako Autoryzowane Centrum Egzaminacyjne (Authorized Prometric Testing Center) firmy Prometric – lidera na rynku certyfikatów informatycznych. Ponadto, w roku 2001 WSIiZ wystąpiła do firmy Sun Microsystems o przyznanie uprawnień Autoryzowanego Akademickiego Ośrodka Edukacyjnego SUN. Została podpisana również wstępna umowa z firmą Oracle o przystąpieniu do programu Inicjatywa Akademicka Oracle. Dzięki temu WSIiZ do dnia dzisiejszego ma uprawnienia do organizowania autoryzowanych szkoleń firmy Oracle.
POWOŁANIE INSTYTUTU GOSPODARKI
15 stycznia 2001 roku rozpoczął działalność Instytut Gospodarki WSIiZ. Misją IG jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań biznesowych dla współczesnych organizacji poprzez wykorzystanie osiągnięć nauki i praktyki.
WDROŻENIE SUPLEMENTU DO DYPLOMU
W 2001 r. WSIiZ jako jedna z 69 uczelni w kraju przystąpiła do międzynarodowego projektu pilotażowego Suplement do dyplomu. Stanowi on uzupełnienie dyplomu ukończenia studiów, zawiera szczegółowe informacje o toku studiów danego absolwenta (nazwy zaliczonych przedmiotów, formy zajęć, liczbę godzin, uzyskane oceny), informacje o pracy dyplomowej, a także informacje dodatkowe, np. o ukończeniu dodatkowej specjalności, odbytych praktykach.
WDROŻENIE SYSTEMU WIRTUALNA UCZELNIA
System Wirtualna Uczelnia został wdrożony w roku akademickim 2001/2002. Jest to produkt własny Uczelni, udostępniający studentom informacje, które do tej pory dostępne były wyłącznie w odpowiednich działach Uczelni (np. w Kwesturze, Dziekanacie, Dziale Nauczania). System Wirtualna Uczelnia jest jednym z modułów Uczelni XP.
AKADEMIA CISCO WSIIZ NAJLEPSZĄ AKADEMIĄ W EUROPIE, NA BLISKIM WSCHODZIE I AFRYCE
W październiku 2001 na corocznej konferencji w Kopenhadze, organizowanej przez Cisco Systems, WSIiZ otrzymała prestiżową nagrodę „Best Local Akademy”. Akademia działająca w WSIiZ została uznana za najlepszą akademią lokalną, wybraną spośród około 1850 akademii z Europy, Afryki oraz Bliskiego Wschodu.
KONGRES PUBLIC RELATIONS
W kwietniu 2001 roku zorganizowany został I Kongres Public Relations, spotkanie praktyków oraz naukowców zajmujących się problematyką PR. Kongres był jednym z największych w Polsce wydarzeń branży PR. WSIiZ była organizatorem 9 edycji Kongresu.
PIERWSZE W POLSKICH UCZELNIACH CENTRUM EDUKACYJNE SUN MICROSYSTEMS
W styczniu 2002 w siedzibie WSIiZ nastąpiło uroczyste otwarcie pierwszego w polskiej uczelni Autoryzowanego Akademickiego Centrum Edukacyjnego Sun Microsystems. W laboratorium Sun realizowane są autoryzowane ścieżki szkoleniowe firmy Sun: Certyfikowany Administrator SO Solaris oraz Certyfikowany Programista Java.
ROZBUDOWA BAZY DYDAKTYCZNEJ – OTWARCIE KAMPUSU W KIELNAROWEJ
W lutym 2002 roku Władze Uczelni dokonały otwarcia Centrum Turystycznego w Kielnarowej-Królce, gdzie powstał kompleks sportowy z zapleczem socjalnym.
ROZWÓJ AKADEMII CISCO
We wrześniu 2002 roku WSIiZ, jako jedyna instytucja w Polsce, spełniając kryteria Cisco Systems, otrzymała pozwolenie na utworzenie Cisco Certified Network Professional Academy (CISCO CCNP Academy). Wraz z otrzymaniem tych uprawnień uczelnia uzyskała prawo do prowadzenia szkoleń przygotowujących do certyfikatu zawodowego Cisco Certified Network Profesional CCNP.
ROZBUDOWA PROCESU DYDAKTYCZNEGO DISTANCE LEARNING
W roku akademickim 2002/2003 WSIiZ, jako jedna z nielicznych uczelni w Polsce, wprowadziła możliwość podnoszenia kwalifikacji, stosując nauczanie metodą distance learning. Materiały dydaktyczne opracowane w tej nowoczesnej formie zostały zebrane i były bezpłatnie udostępniane wszystkim studentom w sieci uczelnianej i na płytach CD.
ZMIANA NA STANOWISKU REKTORA
W wyniku zmian statutu WSIiZ, 1 stycznia 2003 roku funkcję Rektora objął główny twórca Uczelni, prof. nadzw. dr hab. inż. Tadeusz Pomianek, który do tej pory pełnił funkcję Kanclerza.
POWOŁANIE CENTRUM EDUKACJI MIĘDZYNARODOWEJ I INTERNETOWEJ
W lutym 2003 roku zostało powołane Centrum Edukacji Międzynarodowej i Internetowej. Zasadniczym celem jego działania jest koordynowanie organizacji studiów międzynarodowych i zastosowanie Internetu w kształceniu oraz wdrażanie innowacji technologicznych w nauczaniu dla studentów polskich i zagranicznych.
ORŁY RZECZYPOSPOLITEJ DLA WSIiZ
W 2003 roku ogólnopolski dziennik „Rzeczpospolita” uhonorował WSIiZ prestiżową nagrodą Orła Rzeczypospolitej, za najwyższą pozycję wśród uczelni niepublicznych w regionie, oferujących studia magisterskie.
CZŁONKOSTWO W KONSORCJUM UCZELNI NIEPAŃSTWOWYCH
W maju 2003 roku WSIiZ weszła w skład Konsorcjum Uczelni Niepaństwowych, które wraz z Fundacją Rektorów Polskich utworzyło i prowadzi Fundację pod nazwą Instytut Społeczeństwa Wiedzy.
UZYSKANIE AKREDYTACJI RZĄDU USA
W lipcu WSIiZ uzyskała akredytację Agencji Rządu USA ds. Przydzielania Środków na Kształcenie Amerykańskich Sił Zbrojnych.
POWOŁANIE INSTYTUT BADAŃ NAD CYWILIZACJAMI
Decyzją Władz Uczelni, w strukturach WSIiZ powołany został Instytut Badań nad Cywilizacjami. Dyrektorem jednostki został prof. nadzw. dr hab. Piotr Kłodkowski. Główne jej cele to: analizowanie zjawisk w skali makro i mikro w poszczególnych cywilizacjach, śledzenie form globalizacji w perspektywie kulturowej, politycznej i gospodarczej, wskazywanie możliwości współpracy między poszczególnymi obszarami cywilizacyjnymi, jak również monitorowanie obszarów zagrożeń i określanie możliwych konfliktów.
ROZWÓJ AKADEMII CISCO
W czerwcu 2004 r. działająca przy WSIiZ Regionalna Akademia Cisco uzyskała w stopień CATC (Cisco Academy Training Center), co dało Uczelni uprawnienia do szkolenia i certyfikowania instruktorów dla wszystkich polskich uczelni i Akademii Regionalnych Cisco.
ROZBUDOWA BAZY DYDAKTYCZNEJ – OTWARCIE HALI SPORTOWEJ
W maju 2004 r., z udziałem władz lokalnych, odbyło się uroczyste otwarcie hali w CTiR WSIiZ, będącej największym tego typu obiektem w woj. podkarpackim.
URUCHOMIENIE ANGLOJĘZYCZNEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
Od roku akademickiego 2004/2005 Uczelnia poszerzyła ofertę edukacyjną o studia w języku angielskim na 3 kierunkach: International Management, Information Technology & Econometrics, Hospitality Management. Oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem studentów zagranicznych.
NAGRODA MINISTERSTWA GOSPODARKI DLA WSIIZ
7 października 2004 roku WSIiZ otrzymała Odznakę Honorową Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej za zasługi dla turystyki.
WSIIZ UCZELNIĄ STOWARZYSZONĄ Z KRASP
Uchwałą prezydium Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich z dnia 18 listopada 2004 roku WSIiZ uzyskała status uczelni stowarzyszonej KRASP.
Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) jest dobrowolnym zrzeszeniem rektorów polskich szkół wyższych posiadających uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora lub uprawnienia równorzędne. Zadaniem KRASP jest reprezentowanie interesu szkolnictwa wyższego i nauki a także wspólnych interesów na zewnątrz szkół wyższych.
UZYSKANIE TYTUŁU „UCZELNI PRZYJAZNEJ STUDENTOM”
Nagroda ta przyznawana jest przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej. WSIiZ jako jedyna uczelnia z Podkarpacia została uhonorowana tą nagrodą.
UGRUNTOWANIE POZYCJI KRAJOWEGO LIDERA W DZIEDZINIE INFORMATYKI
W lipcu 2004 r. WSIiZ została głównym udziałowcem Partners in Progress – firmy specjalizującej się w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla sektora przedsiębiorstw, instytucji oraz uczelni wyższych. Jednym z produktów firmy PinP jest system zarządzania uczelnią „Uczelnia XP”, zbudowany m.in. w oparciu o doświadczenia pracowników WSIiZ w zakresie zarządzania uczelnią oraz organizacji procesu dydaktycznego. Dzięki temu Uczelnia ma istotny wpływ na unowocześnianie polskiego systemu szkolnictwa wyższego w Polsce w zakresie aktywnego zarządzania uczelnią i organizacji procesu dydaktycznego.
UZYSKANIE AKREDYTACJI DEPARTAMENTU EDUKACJI AMBASADY CHIŃSKIEJ REPUBLIKI LUDOWEJ
Uczelnia uzyskała akredytację Departamentu Edukacji Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce na studia I i II stopnia.
WDROŻENIE SYSTEMU ANTYPLAGIATOWEGO
W roku akademickim 2004/2005 został wdrożony do procesu dydaktycznego system antyplagiatowy. Jest to jeden z pierwszych w Polsce, zintegrowanych systemów wykrywania plagiatów w pracach studenckich, przygotowany przez pracowników WSIiZ. Od roku akademickiego 2004/2005 w WSIiZ każda praca dyplomowa przed dopuszczeniem do obrony jest sprawdzana za pomocą systemu.
E-SZKOŁA – WIRTUALNY DZIENNIK
Specjaliści WSIiZ z myślą o nauczycielach i rodzicach dzieci ze szkół ponadgimnazjalnych opracowali projekt „e-szkoła – wirtualny dziennik”. Jest to zintegrowane rozwiązanie zapewniające elektroniczną oraz zdalną obsługę placówek edukacyjnych. Wirtualny dziennik stanowi odpowiednik dziennika tradycyjnego, ale w przeciwieństwie do niego jest zawsze łatwo dostępny dla rodziców oraz posiada wiele różnorakich opcji zastosowań, ułatwiających pracę nauczycielom i dyrektorom szkół. Program „e-szkoła – wirtualny dziennik” uzyskał pozytywną opinię Podkarpackiego Kuratora Oświaty i jest przekazywany przez WSIiZ bezpłatnie każdej zainteresowanej placówce szkolnej.
ROZBUDOWA INFRASTRUKTURY CENTRUM TURYSTYKI I REKREACJI W KIELNAROWEJ
W ramach projektu Budowa domu studenckiego oraz zakup wyposażenia do laboratoriów dydaktyczno-naukowych rozbudowana została infrastruktura Centrum Turystyki i Rekreacji w Kielnarowej. W efekcie powstały pomieszczenia hotelowe, sala wystawowa oraz akademik na ponad 100 miejsc. Projekt zrealizowany został ze środków Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionu.
WSIIZ ZOSTAJE GŁÓWNYM ZAŁOŻYCIELEM WYŻSZEJ SZKOŁY EUROPEJSKIEJ IM. KS. J. TISCHNERA W KRAKOWIE
W marcu 2005 r. WSIiZ dołączyła do grona współzałożycieli Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie. Tym samym WSIiZ stała się głównym założycielem WSE. W wyniku prowadzonej współpracy powołane zostało Konsorcjum Akademickie, w skład którego weszły: WSIiZ, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji oraz Wyższa Szkoła Europejska. Zasadniczym celem działalności Konsorcjum Akademickiego jest wspólna praca nad jakością procesu kształcenia oraz prowadzenie badań na rzecz nauki i środowiska gospodarczego.
NAGRODA ECDL-F (DIGITAL LITERACY AWARD)
W czerwcu 2005 r. WSIiZ otrzymała nagrodę ECDL-F za krzewienie kultury informatycznej w społeczeństwie.
UZYSKANIE TYTUŁU „UCZELNI PRZYJAZNEJ STUDENTOM”
Uczenia po raz drugi otrzymała nagrodę przyznawaną przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej.
OPRACOWYWANIE INDEKSU RYNKU PRACY – BAROMETRU OFERT PRACY
Instytut Gospodarki we współpracy z „Gazetą Wyborczą” i amerykańskim instytutem badawczym Bureau for Investments and Economic Cycles LLC z siedzibą w Nowym Jorku rozpoczął publikację nowego indeksu rynku pracy – Barometru Ofert Pracy, który pojawiał się co miesiąc na łamach ogólnopolskiego wydania „Gazety Wyborczej”. Barometr Ofert Pracy powstawał na podstawie ogłoszeń ukazujących się we wszystkich wydaniach „Gazety Wyborczej” w poniedziałkowym dodatku „Praca” i liczony jest dla całego kraju oraz 16 województw.
PRZYGOTOWANIE I WDROŻENIE SPECJALNEJ OFERTY DYDAKTYCZNEJ „JEDNO CZESNE – DWA DYPLOMY”
W ramach programu „jedno czesne – dwa dyplomy” studenci WSIiZ mogą uzyskać równolegle dwa dyplomy: WSIiZ oraz partnerskiej uczelni zagranicznej. Pierwsze porozumienia na realizację tego programu podpisano w 2005 r. m.in. z Indiana University – Purdue University Indianapolis (USA) oraz University of Huddersfield (Wielka Brytania).
ROZPOCZĘCIE WYDAWANIA INTERNETOWEGO CZASOPISMA BRANŻY FINANSOWEJ – „e-FINANSE”
Pierwszy numer ukazał się w styczniu 2005 r. W wyniku wprowadzonych zmian obecnie jest to kwartalnik internetowy (www.e-finanse.com). Od 2012 roku wydawany jest wyłącznie w języku angielskim. Publikowane są w nim artykuły o naukowym charakterze, dla których wspólnym mianownikiem jest tematyka finansowa. Czasopismo posiada międzynarodową Radę Programową i jest uwzględnione w wykazie pism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (od września 2012 r., z liczbą 9 punktów).
FORUM EKONOMICZNE W ŁAŃCUCIE
W latach 2005-2006 Wydział Ekonomiczny, Instytut Gospodarki WSIiZ wraz z Towarzystwem Ekonomistów Polskich z Warszawy był współorganizatorem I i II Forum Ekonomicznego w Łańcucie "The Competitiveness of NEW EUROPE", które stanowiło międzynarodową platformę do dyskusji nad kwestiami przemian i wyzwań stojących przed Europą, w szczególności Europą Środkowo-Wschodnią. Opiekunem merytorycznym i pomysłodawcą przedsięwzięcia był prof. Jan Winiecki.
WPROWADZENIE ELEKTRONICZNEJ LEGITYMACJI STUDENCKIEJ
16 lutego 2006 r. studenci WSIiZ otrzymali – jako pierwsi w Polsce – Elektroniczną Legitymacją Studencką, zgodną z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 18 lipca 2005 r. (Dz.U. z 2005 r., nr 149, poz. 1233). Razem ze studentami WSIiZ, ELS otrzymali także studenci I roku WSE w Krakowie oraz WSZiA w Zamościu.
NAGRODA DLA NAJLEPSZEGO CENTRUM EGZAMINACYJNEGO LCCI IQ
30 listopada 2006 r. Centrum Egzaminacyjne London Chamber of Commerce and Industry International Qualifications przy WSIiZ zostało uznane przez Syndyk Egzaminacyjny Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu LCCI IQ za najlepszy ośrodek certyfikujący w Polsce w 2006 roku pod względem liczby przeprowadzonych egzaminów i wykorzystania całej gamy egzaminów LCCI IQ.
UZYSKANIE AKREDYTACJI ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN ORAZ RZĄDU MALEZJI
WSIiZ uzyskała akredytację Islamic Republic of Iran, Ministry of Science, Research and Technology na kierunkach Informatyka oraz Ekonomia na studia I i II stopnia. Ponadto, w 2007 roku WSIiZ uzyskała również akredytację rządu Malezji wydaną przez LAN (Lembaga Akreditasi Negara) dla prowadzenia programu wspólnych studiów I-go stopnia.
WYGRANA W KONKURSIE „LIDER ECDL ADVANCED”
15 maja 2007 r. WSIiZ zwyciężyła w prestiżowym konkursie ECDL Advanced (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych, poziom zaawansowany).
EGZAMINACYJNE CENTRUM JĘZYKOWE WSIIZ NAJAKTYWNIEJSZYM CENTRUM W POLSCE
W październiku 2007 roku w drugim ogólnopolskim konkursie języka angielskiego biznesowego „Business English Competition 2007” – Centrum egzaminacyjne WSIiZ zostało po raz drugi uznane za najaktywniejsze centrum w konkursie (najwyższa liczba uczestników z WSIiZ).
UZYSKANIE CERTYFIKATU STOMOZ
23 maja 2007 r. odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej – STOMOZ przedstawicielom 12 uczelni w Polsce, realizujących dokształcanie kadry zarządzającej w służbie zdrowia. WSIiZ, jako jedyna jednostka dydaktyczna na Podkarpaciu, została wyróżniona tym certyfikatem. Został on przyznany przez Komisję Akredytacyjną Programu QAS realizowanego przez STOMOZ i finansowanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.
PRZEJĘCIE WYŻSZEJ SZKOŁY SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ W TYCZYNIE
27 lipca 2007 r. WSIiZ nabyła 70% udziałów w „Scientia” Sp. z o.o., która jest założycielem Wyższej Szkoły Społeczno-Gospodarczej w Tyczynie. W ten sposób Uczelnia przejęła faktyczną kontrolę nad WSSG w Tyczynie, co pozwoliło na podjęcie działań mających na celu uzdrowienie sytuacji w WSSG.
WROZPOCZĘCIE BUDOWY CENTRUM EDUKACJI MIĘDZYNARODOWEJ
WSIiZ otrzymała z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego decyzję o pozytywnym zaopiniowaniu wniosku złożonego przez Uczelnię w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej. Projekt ten dotyczył budowy w CTiR w Kielnarowej Centrum Edukacji Międzynarodowej. Łączna wartość projektu wynosiła 22 mln zł, z czego dofinansowanie wynosiło 19 mln zł. W skład tego kompleksu, o łącznej powierzchni ok. 4 000 m2, weszły budynki dydaktyczne (sale wykładowe i ćwiczeniowe; laboratoria komputerowe), biblioteka, 2 sale konferencyjne.
WSIiZ FINALISTĄ KONKURSU SPMP PROJECT EXCELLENCE AWARD POLSKA 2007
W 2007 roku WSIiZ została finalistą konkursu SPMP Project Excellence Award Polska 2007. W gronie ścisłych finalistów konkursu na najlepiej zarządzany projekt w Polsce (Project Exellence Award Polska 2007) znalazł się projekt System Wspierania Gron Przedsiębiorczości, realizowany przez zespół pracowników WSIiZ. WSIiZ była jedyną uczelnią, której projekt znalazł się w ścisłym finale.
WŁĄCZENIE WYŻSZEJ SZKOŁY SPOŁECZNO-GOSPODARCZEJ W TYCZYNIE
2 kwietnia 2008 została wydana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego decyzja, w wyniku której nastąpiło włączenie WSGG w Tyczynie do WSIiZ. Z dniem połączenia WSSG stała się Wydziałem Zamiejscowym WSIiZ.
UZYSKANIE AKREDYTACJI MINISTERSTWA EDUKACJI SINGAPURU
WSIiZ uzyskała akredytacją Ministerstwa Edukacji Singapuru.
WSIiZ LAUREATEM NAGRODY LIDER INFORMATYKI
WSIiZ została laureatem konkursu „Lider Informatyki” w kategorii „Sektor publiczny” za wzorcowe wykorzystanie rozwiązań informatycznych. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych i liczących się nagród w branży IT, przyznawana przez tygodnik Computerword.
NAGRODA W KONKURSIE POLSKIEGO TOWARZYSTWA INFORMATYCZNEGO
Centrum Egzaminacyjne ECDL przy WSIiZ uzyskało II miejsce w konkursie Centrów Egzaminacyjnych Lider ECDL Advanced 2008 zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne.
NAGRODA ZA PROJEKT „LATAJĄCE LABORATORIUM”
WSIiZ otrzymała I nagrodę za projekt „Latające laboratorium”. W konkursie ogłoszonym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne udział wzięło kilkaset projektów informatycznych.
MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA HUMAN SYSTEM INTERACTION
W roku 2008 w Krakowie zorganizowana została pierwsza edycja konferencji International Conference on Human System Interaction. HSI to międzynarodowa konferencja, współorganizowana przez WSIiZ we współpracy z IEEE, w której co roku uczestniczą przedstawiciele wielu zagranicznych ośrodków Naukowych. Tematyka konferencji obejmuje szeroko pojęte zagadnienia wzajemnych oddziaływań człowieka i systemów informatycznych, zarówno w sensie technicznym jak i społecznym. Konferencje z cyklu Human System Interaction odbywają się na przemian w Polsce i w świecie. Do tej pory zorganizowanych zostało 6 edycji konferencji m.in. we Włoszech, Polsce, Australii.
PODPISANIE UMOWY O WSPÓŁPRACY Z FUNDACJĄ CENTRUM KOPERNIKA
W lutym 2009 r. podpisana została umowa pomiędzy WSIiZ a Fundacją Centrum Kopernika, która zajmuje się badaniami interdyscyplinarnymi z różnych dziedzin wiedzy. Fundatorem Centrum Kopernika jest ks. prof. dr hab. Michał Heller, laureat Nagrody Templetona 2008.
INFORMATYKA W WSIiZ WŚRÓD KIERUNKÓW ZAMAWIANYCH PRZEZ MNiSW
WSIiZ znalazła się w gronie 5 uczelni niepublicznych w kraju, które dostały pieniądze w ramach projektu „Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Kierunkiem z zakresu „studiów zamawianych” została Informatyka.
ZMIANA STRUKTURY WYDZIAŁOWEJ
Dotychczasowy Wydział Administracyjno-Informatyczny został przekształcony w Wydział Informatyki Stosowanej oraz Wydział Administracji i Nauk Społecznych. W ramach Wydziału Ekonomicznego wydzielono Wydział Turystyki i Nauk o Zdrowiu.
PIERWSZA EDYCJA KONFERENCJI InternetBeta
23-25 września 2009 r. w WSIiZ odbyła się pierwsza edycja Konferencji InternetBeta 2009. InternetBeta to wydarzenie łączące zróżnicowane środowiska związane z Internetem - psychologów, socjologów, politologów, przedstawicieli agencji interaktywnych, reklamowych, właścicieli i zarządzających największymi serwisami, twórców aplikacji, startupów, inwestorów, marketerów. InternetBeta ma inspirować, pomagać rozwijać wiedzę i stanowić miejsce spotkań ciekawych ludzi. Konferencja ma charakter cykliczny, do tej pory zorganizowanych zostało 7 edycji tej konferencji.
POWOŁANIE INSTYTUTU BADAŃ I ANALIZ FINANSOWYCH WSIiZ
Instytut Badań i Analiz Finansowych jest jednostką naukowo-badawczą mającą na celu rozwój i propagowanie wiedzy finansowej oraz jej transfer do praktyki biznesowej. Zakres działania Instytutu obejmuje m.in. prowadzenie badań naukowych w dziedzinie szeroko rozumianych finansów i publikowanie ich wyników w kraju oraz za granicą, stymulowanie wymiany poglądów, opinii i myśli w tej dziedzinie poprzez organizowanie kongresów, konferencji, sympozjów i seminariów naukowych, podejmowanie inicjatyw edukacyjnych mających na celu podnoszenie wiedzy na temat zjawisk i zagadnień finansowych.
POWOŁANIE BOYM UNIVERSITIES CONSORTIUM
W 2010 r. WSIiZ wspólnie z trzema uczelniami publicznymi oraz dwiema uczelniami niepublicznymi powołała Boym Universities Consortium. Głównym celem działalności powołanego Konsorcjum jest rozwój współpracy akademickiej z uczelniami z Chin opartej na wymianie studenckiej i współpracy naukowo-badawczej.
POWOŁANIE CENTRUM STUDIÓW NAD TERRORYZMEM
Centrum Studiów nad Terroryzmem jest placówką naukowo-badawczą zajmującą się prowadzeniem badań oraz sporządzaniem analiz na zlecenie organów administracji rządowej, instytucji pozarządowych i prywatnych, których wyniki wykorzystywane są do podejmowania decyzji związanych z planowaniem działań w zakresie przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa i porządku publicznego.
WSIiZ NAJBARDZIEJ KREATYWNĄ I INNOWACYJNĄ UCZELNIĘ W POLSCE
WSIiZ zajęła II lokatę w konkursie na najbardziej kreatywną i innowacyjną uczelnię w Polsce organizowanym przez Akademickie Centrum Informacyjne w Poznaniu. Uczelnia jako jedyna szkoła wyższa z regionu znalazła się w gronie laureatów konkursu. Uczelnie biorące udział w konkursie oceniane były w 6 kategoriach wyznaczających poziom innowacyjności i kreatywności: uczelnia widoczna w Internecie, nowoczesne technologie wykorzystane w dydaktyce, technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy, tworzenie perspektyw zawodowych oraz posiadane certyfikaty.
MINISTERSTWO WYSOKO OCENIA WYDZIAŁY WSIiZ
Od 2010 roku wszystkie wydziały WSIiZ mają określoną kategorię naukową. W wyniku oceny dokonanej w 2013 roku przez Komitet Ewaluacji Jednostek Naukowych za lata 2009-2012 wszystkie wydziały Uczelni (Wydział Ekonomiczny, Wydział Administracji i Nauk Społecznych, Wydział Medyczny, Wydział Informatyki Stosowanej) uzyskały kategorię B.
URUCHOMIENIE UNIKATOWEJ SPECJALNOŚCI AVIATION MANAGEMENT
W wyniku pozytywnej oceny projektu „Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management” od roku akademickiego 2010/2011, WSIiZ jako jedyna z 4 uczelni w Europie i jedyna w Polsce oferuje kształcenie na specjalności Aviation Management.
OTWARCIE CENTRUM REHABILITACYJNO-MEDYCZNEGO REH-MEDIQ
30 listopada 2010 roku w odbyło się uroczyste otwarcie Centrum Rehabilitacyjno-Medycznego REH-MEDIQ. Pacjenci placówki mogą skonsultować się w poradni rehabilitacyjnej oraz skorzystać z zabiegów oferowanych w pracowni fizykoterapii i kinezyterapii, gabinecie hydroterapii, masażu i terapii manualnej, a także promocji zdrowia oraz medycyny niekonwencjonalnej. Dzięki utworzeniu przez WSIiZ Centrum REH-MEDIQ studenci, w ramach zajęć na kierunkach okołomedycznych, mogą uczyć się najnowszych metod rehabilitacji medycznej.
OTWARCIE CENTRUM EDUKACJI MIĘDZYNARODOWEJ W KIELNAROWEJ
W maju 2011 r. zostało oddane do użytku Centrum Edukacji Międzynarodowej - nowoczesny budynek dydaktyczny o powierzchni użytkowej prawie 5,5 tys. metrów kwadratowych, który został wybudowany w kampusie Uczelni, w Kielnarowej, k. Rzeszowa. W obiekcie do dyspozycji studentów i naukowców zostało udostępnionych 17 specjalistycznych laboratoriów IT z zaawansowanym technologicznie sprzętem (np. roboty humanoidalne, jaskinia 3D czy laboratorium symulujące giełdę), sala audytoryjna na 300 osób, sale konferencyjne i ćwiczeniowe. W CEM kształcą się przede wszystkim specjaliści z szeroko rozumianej branży informatycznej. Budynek CEM został zaprojektowany przez Panią Urszulę Pomianek oraz Panią Marię Pomianek. Budowę obiektu nadzorował Pan Wojciech Staszkiewicz.
27 AMBASADORÓW UE ODWIEDZIŁO KAMPUS WSIiZ
Ministerstwo Spraw Zagranicznych uznało nowoczesne Centrum Edukacji Międzynarodowej za wizytówkę regionu w obszarze innowacyjności. W związku z tym zdecydowano o zaprezentowaniu CEM Ambasadorom Unii Europejskiej. 27 stałych przedstawicieli państw europejskich przy UE przebywało w Polsce od 21 do 23 lipca 2011 r. Jednym z punktów pobytu dyplomatów UE na Podkarpaciu była wizyta w kampusie WSIiZ w Kielnarowej.
AKADEMICKIE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NOWA SZKOŁA - BOGATE DOŚWIADCZENIE
Rok szkolny 2011/2012 był przełomowy w historii Liceum Ogólnokształcącego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Po 20 latach działalności jako szkoła niepubliczna, liceum zostało przekształcone w szkołę publiczną pod nazwą Akademickie Liceum Ogólnokształcące. Organem prowadzącym nowej szkoły pozostała Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
POWOŁANIE DZIAŁU SPRZEDAŻY
W celu zwiększenia współpracy WSIiZ ze środowiskiem biznesowym w październiku 2011 r. do struktur Uczelni dołączył Dział Sprzedaży. Głównym zadaniem wyżej wymienionego Działu jest promowanie komercyjnej oferty WSIiZ opracowanej specjalnie dla otoczenia gospodarczego i samorządów, jak również udział w postępowaniach przetargowych oraz stałe budowanie trwałych i partnerskich relacji z przedsiębiorcami.
PIERWSZE POLSKIE WYDANIE DZIEŁA NEWTONA
3 października w Warszawie odbyła się prezentacja pierwszego polskiego przekładu dzieła Isaaca Newtona „Philosophiae naturalis principia mathematica”. To jedno z najważniejszych dzieł w historii nauki i ludzkości zostało po raz pierwszy wydane w języku polskim przez WSIiZ w kooperacji z Fundacją Centrum Kopernika.
WSIiZ OBEJMIE WSPARCIEM FINANSOWYM INNOWACYJNE PROPOZYCJE BIZNESOWE
Projekt INNOFUND był pierwszym zrealizowanym przez WSIiZ projektem typu seed capital (fundusz zalążkowy) z dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 3.1 'Inicjowanie działalności innowacyjnej'. To co wyróżnia InnoFund spośród innych funduszy to fakt, że został założony w wyższej uczelni, a to daje funduszowi i firmom skupionym wokół niego możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia wysokiej klasy ekspertów z różnych dziedzin nauki i biznesu. . W ramach funduszu dokonano 10 wejść kapitałowych w nowozakładane przedsiębiorstwa inicjowane przez pomysłodawców z całej Polski, do maksymalnej kwoty 200 000 euro (w jedno przedsięwzięcie).
AKADEMIA 50+
26 października 2011 roku odbyła się uroczysta inauguracja Akademii 50+. Działalność Akademii ma na celu kształtowanie aktywności umysłowej, emocjonalnej i fizycznej osób powyżej 50 r.ż. oraz poszerzanie ich wiedzy i umiejętności w zakresie różnych dziedzin.
WYDAWNICTWO WSIIZ WYGRAŁO OGÓLNOPOLSKI KONKURS
Wydany przez WSIiZ przekład „Philosophiae naturalis principia mathematica” Isaaca Newtona zdobył główną nagrodę – Puchar Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w prestiżowym konkursie wydawnictw naukowych. Rywalizacja o najlepszą szatę edytorską została rozstrzygnięta podczas XVIII Wrocławskich Targów Książki Naukowej. W konkursie wzięło udział 20 wydawnictw z całej Polski, nadesłano 37 tytułów.
WŁĄCZENIE WYDZIAŁU ZAMIEJSCOWEGO W WYDZIAŁ ADMINISTRACJI I NAUK SPOŁECZNYCH
Senat WSIiZ, po rozpatrzeniu wniosku Rektora Uczelni, pozytywnie zaopiniował połączenie Wydziału Zamiejscowego w Tyczynie z Wydziałem Administracji i Nauk Społecznych. Połączenie polegało na włączeniu Wydziału Zamiejscowego w struktury Wydziału Administracji i Nauk Społecznych.
UTWORZENIE SPÓŁKI WYDAWNICZEJ COPERNICUS CENTER PRESS
Kilkuletnia współpraca z Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych, którego fundatorem jest ks. prof. dr hab. Michał Heller, pozwoliła na utworzenie w październiku 2012 roku wspólnego wydawnictwa pod nazwą Copernicus Center Press Spółka. Celem statutowym wydawnictwa, którego współzałożycielem jest WSIiZ, jest popularyzacja nauki.
INAUGURACJA KONWENTU WSIiZ
17 grudnia 2012 roku powołany został Konwent WSIiZ-organ opiniodawczo-doradczy Rektora. Celem powołania Konwentu było jest wzmocnienie współpracy z podmiotami gospodarczymi. Członkami Konwentu zostało 16 przedstawicieli świata nauki, polityki i administracji.
WSIiZ REALIZUJE PROJEKT FINANSOWANY Z 7 PROGRAMU RAMOWEGO
WSIiZ w ramach współpracy z międzynarodowymi partnerami realizuje projekt Physarum Chip: Growing Computers from Slime Mould w ramach 7 Programu Ramowego. Celem badań jest opracowanie obiektowo zorientowanego języka programowania dla obliczeń realizowanych przy użyciu Physarum Polycephalum.
OTWARCIE STREFY ODNOWY BIOLOGICZNEJ & SPA
11 kwietnia 2013 roku w Centrum Turystyki i Rekreacji WSIiZ odbyło się uroczyste otwarcie Strefy Odnowy Biologicznej i SPA. To miejsce, gdzie można skorzystać z suchej sauny, jacuzzi, masaży podwodnych, a także biczów wodnych. Dodatkowo, oferuje ono masaże i zabiegi pielęgnacyjne. Strefa stanowi element infrastruktury dydaktycznej dla kierunku Fizjoterapia. Ponadto, jest również uzupełnieniem oferty CTiR.
AKADEMIA PRZEDSIĘBIORCZEGO STUDENTA SANTANDER W WSIiZ
17 czerwca 2013 r. podpisana została umowa w sprawie współpracy między grupą Santander (do której należy Bank Zachodni WBK), a Konsorcjum Akademickim, tworzonym przez WSIiZ w Rzeszowie, WSZiA w Zamościu oraz WSE w Krakowie. Współpraca pomiędzy Konsorcjum Akademickim a grupą Santander polega na realizacji projektu „Akademia Przedsiębiorczego Studenta Santander”. Głównym celem tej inicjatywy jest stymulowanie przedsiębiorczości akademickiej oraz aktywizacja zawodowa studentów na rzecz zatrudnienia.
POWOŁANIE CENTRUM ZOOTERAPII W KIELNAROWEJ
Bazując na wieloletnich doświadczeniach związanych z prowadzeniem Centrum Hipoterapii oraz znanego w regionie Ośrodka Jeździeckiego, Władze Uczelni podjęły decyzję w sprawie powołanie w Kielnarowej Centrum Zooterapii.
ZMIANA NAZWY WYDZIAŁU TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU NA WYDZIAŁ MEDYCZNY
Na mocy Zarządzenia Rektora WSIiZ Nr 72/2013 z dniem 22 lutego 2014 r. jednostka organizacyjna WSIiZ o nazwie Wydział Turystyki i Nauk o Zdrowiu zmieniła nazwę na Wydział Medyczny.
MILION DLA KIERUNKU DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna WSIiZ został nagrodzony w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Projekt uzyskał najwyższą ocenę spośród wszystkich pozostałych aplikacji. Ministerstwo doceniło unikatowość i innowacyjność stosowanych w Uczelni rozwiązań. Przyznane środki w wysokości miliona złotych zostały wykorzystane na dalsze podnoszenie jakości kształcenia. W ramach projektu studenci mogli m.in. wziąć udział w spotkaniach otwartych i warsztatach prowadzonych przez znanych dziennikarzy, m.in. Renatę Kijowską, Marcina Mellera, Mariusza Szczygła. Skorzystali także z wielu bezpłatnych warsztatów np. z obszaru kreowania postaci 3D, profesjonalnego obrabiania graficznego danych, tworzenia przestrzeni trójwymiarowych, animowania postaci 3D, czy multiwizualizacji form przestrzennych.
POWSTANIE RZESZOWSKIEJ AKADEMII INSPIRACJI (RAI)
W 2014 roku zainaugurowana została działalność została Rzeszowskiej Akademii Inspiracji - projektu edukacyjnego skierowanego do dzieci i młodzieży na trzech poziomach kształcenia: szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej. Innowacyjna idea przygotowywanych kursów ma pomóc w rozwoju najistotniejszych kompetencji, które pozwolą odkrywać pasje, radzić sobie z manipulacją społeczną, podejmować decyzje, logicznie i analitycznie, ale także oryginalnie i twórczo myśleć oraz działać w zespole. Udział dzieci w zajęciach finansowany jest z programu stypendialnego fundowanego przez Bank Zachodni WBK i Santander Universidades.
WSIiZ WYGRYWA DWA KONKURSY NARODOWEGO CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU
WSIiZ otrzymała dofinansowanie w wysokości 1,5 mln złotych na realizację dwóch projektów, które pomogły studentom zwiększyć ich szanse na rynku pracy. Konkurs w ramach pilotażowej edycji Programu Rozwoju Kompetencji zorganizowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Uczelnie z całej Polski zgłosiły 235 projektów, ale pozytywną ocenę otrzymało zaledwie 48 wniosków, w tym dwa zgłoszone przez WSIiZ.
INAUGURACJA DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTEK WSPIERAJĄCYCH NOWE BIZNESY
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, Centrum Innowacji i Przedsiębiorczości oraz Centrum Transferu Technologii – to trzy nowe jednostki, które powołała do istnienia WSIiZ, by pomagać studentom i przedsiębiorcom zakładać i prowadzić firmy.
WYDZIAŁ ADMINISTRACJI I NAUK SPOŁECZNYCH CZŁONKIEM INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SCHOOLS AND INSTITUTES OF ADMINISTRATION
W lipcu 2015 r. Wydział Administracji i Nauk Społecznych został członkiem International Association of Schools and Institutes of Administration. Tym samym WSIiZ znalazła się w elitarnym gronie najlepszych placówek kształcących w zakresie administracji. W Polsce członkostwem w IASIA, oprócz WSIiZ, mogą pochwalić się jedynie dwie instytucje: Krajowa Szkoła Administracji Publicznej oraz Stowarzyszenie Edukacji Administracji Publicznej.
U-MULTIRANK 2015
W rankingu U-Multirank 2015, WSIiZ znalazła się w czołówce najlepszych uczelni w Polsce. Potwierdzeniem tego są przyznane Uczelni wysokie miejsca w kategoriach: badania naukowe, transfer wiedzy i umiędzynarodowienie. Ranking porównuje uczelnie z całego świata - 1200 szkół wyższych, 1800 wydziałów i 7500 programów studiów z 80 krajów. Polskę reprezentuje 41 uczelni. Najwyższe noty, czyli ocenę „A – bardzo dobry” i „B – dobry” WSIiZ otrzymała łącznie aż w 17 kategoriach („A” w 9 kategoriach, „B” w 8 kategoriach) – doceniono przede wszystkim badania naukowe, wykorzystywanie osiągnięć naukowych w praktyce, liczbę cytowań uczelnianej kadry czy przychody zewnętrzne z badań. Wysoko oceniono też programy studiów w języku angielskim zarówno na I, jak i II stopniu, zagraniczną kadrę naukową, czy jakość przekazywania wiedzy.
WYSOKA OCENA WSIIZ W MIĘDZYNARODOWYM BADANIU UNIVERSUM STUDENT SURVEY 2015
Według niezależnego europejskiego badania Universum Student Survey 2015 studenci wysoko ocenili zadowolenie ze studiów. Uczelnia uzyskała ocenę 7,5 na 10 możliwych punktów. Większość uczestników badania zdecydowałaby się na ponowny wybór WSIiZ. Ponadto, aż 75% studentów WSIiZ poleca naszą uczelnię swoim znajomym.
WSIiZ UCZELNIĄ AKADEMICKĄ
W dniu 28 września 2015 r. Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów przyznała Wydziałowi Administracji i Nauk Społecznych WSIiZ uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora nauk społecznych w zakresie nauk o mediach. Tym samym nasza Uczelnia zyskała status uczelni akademickiej. Na uwagę zasługuje fakt, iż przyznane uprawnienia dotyczą młodej, unikatowej i rozwojowej dyscypliny naukowej. WSIiZ jest pierwszą uczelnią niepubliczną w Polsce, która uzyskała prawo doktoryzowania w zakresie nauk o mediach i czwartą w kraju – po Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej.